Gazetki reklamowe to jeden z najpopularniejszych sposobów informowania potencjalnych klientów o najatrakcyjniejszych ofertach lub otwarciu nowego sklepu.
To łatwy sposób na dotarcie do klientów – można je dystrybuować lokalnie. Dzięki temu reklama trafia do potencjalnych klientów, którzy skuszeni promocjami gotowi są wybrać się na zakupy.
Coraz częściej gazetki promocyjne dostępne są w wersji on-line. Sieci handlowe,
i serwisy oferują użytkownikom możliwość przeglądania ulotek i katalogów
w internecie. Dzięki temu potencjalni klienci mogą porównywać ceny i analizować promocje bez wychodzenia z domu.
Moja praca polega na:
🔸 zaprojektowaniu okładki i layoutu gazetki promocyjnej
🔸 szparowaniu zdjęć
🔸 doborze zdjęć na tło pod produkty
🔸 czytelnym rozłożeniu produktów z informacjami, cenami i promocjami
🔸 łamaniem tekstów dostarczonych przez klienta.
Rodzaj gazetki jaki wybierzesz zależy od ilości produktów, które chcesz tam umieścić. Jeśli Twój Klient prowadzi sieć sklepów najlepsza formą będzie gazetka reklamowa składająca się z 12-16 stron,
czyli okładka 4 strony i zawartość 12 stron.
Pierwsza strona powinna zawierać najbardziej atrakcyjną promocję lub produktów sezonowych, belkę z logo z aktualnym czasem promocji, numerem gazetki i jakimś ciekawym motywem graficznym adekwatnym np. do pory roku lub święta. W belce powinny znajdować się adresy sklepów, numery telefonów, adres mailowy, strona www i ikonki Social mediów (jeśli jest to tylko wersja elektroniczna powinny być podlinkowane).
Na kolejnych stronach umieszczamy produkty z cenami (wraz z przelicznikami w kg/L), opisy produktów zawierające nazwę producenta, nazwę produktu i gramaturę.
Produkty powinne być skategoryzowane wg. Działów np.: nabiał, wędliny, napoje, mrożonki…
Na pewno ważne jest wyróżnienie graficzne produktów w promocji,
np.: banerem lub ciekawym tłem.
Pamiętaj, że projekt gazetki promocyjnej poza przeźroczystością i nienagannymi treściami powinien przyciągać uwagę Klienta.
Od tego zalzy Twój sukces!
Jak już napisałam we wstępie, podstawowym celem gazetek reklamowych jest zaprezentowanie produktów dostępnych w sprzedaży danego sklepu. Nie jest to jednak ich jedyna funkcja.
Jako powszechny nośnik marketingowy, są ważnym elementem strategii komunikacyjnej, gdyż pomagają:
Gazetki reklamowe to swego rodzaju wizytówka firmy. Dlatego tak ważne jest, aby ich wykonanie oraz druk powierzyć profesjonalistom. Wysokiej jakości materiały promocyjne nie tylko trafią do interesującej Cię grupy docelowej, ale także pozwolą Ci zwiększyć zyski ze sprzedaży
i wzmocnić tożsamość przedsiębiorstwa, co zaprocentuje w przyszłości.
Zanim zdecydujesz się na druk gazetek, musisz wiedzieć, w jaki sposób stworzyć materiał ciekawy dla klienta. Dlatego sprecyzuj cel, który zamierzasz osiągnąć. Być może zależy Ci na zmaksymalizowaniu wartości koszyka, a może chcesz jedynie poinformować odbiorców o pojawieniu się nowych produktów w ofercie?
Zastanów się, do jakiej grupy docelowej zamierzasz dotrzeć. Odpowiednie dostosowanie treści jest bardzo ważne. Inaczej bowiem powinna wyglądać gazetka dedykowana do osób młodych, a inaczej do seniorów. Pamiętaj, że dobra broszura promocyjna nie może przytłaczać nadmiarem tekstu.
Dożą rolę odgrywają dobrej jakości zdjęcia. Opisy powinny być konkretne. Zwróć też uwagę na czytelne rozmieszczenie cen. Najlepiej, kiedy znajdą się na innym tle niż zdjęcia artykułów.
Podobnie wygląda sprawa z szatą graficzną. Powinna być ona dokładnie przemyślana, ale na pewno nie może być jaskrawa i krzykliwa.
Gazetki dla moich klientów składam w programie In Desing. Do obróbki fotografii używam Photoshop, a do projektowania wszelkich ilustracji, cen, banerków… Illustrator. Wszystkie te programy pochodzą od Firmy Adobe.
Idealne oprogramowanie powinno być wyposażone w pełen wybór funkcji do projektowania i układu strony. Przede wszystkim trzeba upewnić się, że oprogramowanie jest przyjazne dla użytkownika i pasuje do Twoich umiejętności.
Idealne narzędzie powinno także zawierać programy do dostosowywania grafiki, edycji obrazów i filtrów. Należy również dołączyć kilka przydatnych opcji tekstowych.